A Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete és a Lyzr médiaelemző cég nagy fába vágta a fejszéjét, ugyanis együtt, érdekes kutatást hoztak létre az egész 2016-os közösségi média aktivitásról. Itthon közel hatmillió aktív Facebook felhasználó van jelen. A felmérést csak a kedvelésekre és a megosztásokra terjesztették ki, a kommenteléseket figyelmen kívül hagyták. A folyamat során 6000 hazai oldalt, különböző közösségeket, magyar hírességek oldalait és újságokat figyeltek meg, viszont a felmérésből kihagyták a céges- és a rajongói oldalakat.
Kimutatták, hogy itthon a legtöbb követővel rendelkező oldalak a teljesség igénye nélkül, nem sorrendben a következők:
- Tibi atya,
- Kasza Tibi,
- Mindenegyben blog,
- Kiskegyed,
- Trollfoci,
- Schobert Norbi,
- Receptneked,
- Nosalty,
- Music FM,
- RadioFace,
- Blikk.
Az élen járó Tibi atya oldala 2016-ban 34,5 millió megosztást és kedvelést hozott össze és a második helyezett Kasza Tibivel együtt, az átlag lakosság humorát célozzák meg. A legtöbbet posztoló címet a Kiskegyed, a Mindenegyben és dr. Tihanyi László oldala nyerte el.
A statisztika szerint a vicces és bulvár tartalmak, a képi források és a sportról szóló bejegyzések hozzák a legtöbb aktivitást, a legjobb időpont a posztolásra pedig a délután 4-6 óra közötti időszak.
A legnépszerűbb magyar nyelvű posztoknál az elsők között található az Index bejegyzése, amely a Marsellie-i magyar drukkerekről szól és további 3 bejegyzés Hosszú Katinka élsportolónké.
A legnépszerűbb bejegyzések előrébb végző hányada leginkább fociról és sportról szól, a célközönsége pedig a nemzetet szerető és összetartó közösségek. Érdekes, hogy 139 bejegyzés tartozik Tibi atyához, az első 300 közül, további 43 Kasza Tibihez, és 25 darab pedig Katinkához.
A leginkább figyelemreméltó eredményt a külső forrásból áthozott tartalmak hozták. Ezek megosztása jóval nagyobb célközönséget ér el. Így lett a top 50 bejegyzés közül 49 a Mindenegyben blogé…
Szintén érdekes eredményre jutottak a generációk aktivitását tekintve. A jelenleg 50-60 évesek használják leginkább a hírek, posztok kedvelését és megosztását, ezzel elnyerték a legaktívabb közönség címet. Egyben ők a legveszélyeztetettebb felhasználói réteg is, hiszen naivak, nem ismerik az átveréseket, ezáltal nagyban lehet őket befolyásolni, amit a politika remekül ki is használ.
Ha nemzetközileg kicsit kitekintünk, nem találkozunk hasonlóval. Ott a piacvezető a BoredPanda, a Buzzfeed és a 9gag. Az ő profiljuk a fiatalokon alapszik. Sokszor, az itthoni toplistás oldalak is az ő forrásukat használják, csak itt-ott átformálják a magyar közönségre.
Ezeket követik a bulvár és híroldalak, magazinok és a legkomolyabb sajtók online oldalai: Huffington Post, Newyork Times, CNN.
Szerencsére a legtöbbet megosztott cikkek (a Mindenegyben blog cikkeit erről a listáról kiszedték) csak csekély mennyiségű álhírt és gyűlöletre buzdító cikkeket tartalmaznak, első sorban sportot, focit, olimpiát, túlzottan giccses tartalmakat és nemzettudatosságra, összetartozásra ösztönző témákat találunk. Vannak köztük Oscar díj, kajak-kenu, és egyéb magyar sikerekkel foglalkozó írások és ami nagyon megnyugtató, hogy egyre többen foglalkoznak az oktatás és az egészségügy fejlesztésének fontosságával, vagy azokkal a nemzetközi témákkal, amik az egész világot érintik, például a brexit, vagy a klímaváltozás.
Bebizonyították, hogy a közösségi média hírfolyamát és vezető híreit ezek a magyar oldalak nagyban befolyásolják, ezzel remek táptalajt biztosítva a különböző propagandának és bármilyen irányú befolyásolásnak.