A Magyar Marketing Fesztivál konferencia szabályzata

A VII. Magyar Marketing Fesztivál konferencia szervezője a Marketing112.

I. A konferencia helyszíne, időpontja

A konferencia időpontja: 2019. január 23. (csütörtök) 7:30 – 18:00

Helyszín: Budapest, Lurdy ház (1097 Budapest Könyves Kálmán körút 12-14.); I. emelet – konferencia és rendezvény központ 9. számú terem. Megközelíthetőség

II. Szabályok és házirend

1.     Regisztráció: 7:30-8:30 között.

2.     Az ülőhelyek elfoglalása érkezési sorrendben történik, kivéve a terem első sorait, amelyek névvel ellátott VIP helyek.

3.     Az előadások alatt kérjük a mobiltelefonokat kikapcsolni.

4.     Az előadásokról videó vagy hangfelvételt, 1-2 percnél hosszabb élő bejelentkezést közvetíteni a szervezők engedélye nélkül készíteni szigorúan tilos! A konferencia területén fényképek készítése engedélyezett.

5.     A konferencia során a szervezők fotókat készítenek. A részvétellel hozzájárulsz, hogy szabadon publikálhassuk ezeket a fotókat. Amennyiben nem szeretnéd, hogy rólad kép kerüljön ki, kérjük jelezd a konferencia kezdete előtt a regisztrációnál.

6.     Ismerkedni, névjegyet cserélni szabad; szórólapot osztani, plakátot elhelyezni illetve bármilyen direkt v. indirekt reklámtevékenységet végezni tilos.

7.     Az ebéd, kávézás önköltséges a Lurdy ház éttermeinek bármelyikében, (kivéve VIP).

8.     Jogi- és adatvédelmi irányelvek itt.

9.     A konferencián elhangzottak az előadók szellemi tulajdonát képezik. Minden jog fenntartva.

10.   Az előadások témájának, a konferencia programjának változási jogát fenntartjuk.

III. A jelentkezési űrlap kitöltése

1.     A jelentkezési űrlapot (függetlenül attól, hogy kuponkóddal vagy anélkül került kitöltésre) csak abban az esetben áll módunkban elfogadni, ha az maradéktalanul ki van töltve. Hiánytalanul kitöltött regisztráció érvénytelen regisztrációnak számít.

IV. Részvétel és lemondás, szervezői visszautasítás

1.     A regisztrációt követően átutalásos számlát állítunk ki, 8 napos fizetési határidővel. A részvétel lemondását kizárólag írásban fogadjuk el az ügyfélszolgálati e-mail címen. Lemondás esetén van lehetőség a delegálásra, azonban amennyiben a jelzés 2019.01.17. 23:59, vagy azután történik, a jelentkező köteles a teljes díj kifizetésére, és abban az esetben sem jár vissza a részvételi díj, ha a jelentkező nem jön el.

2.     Az adatok kitöltésével hozzájárulsz ahhoz, hogy a Marketing112 a megadott elérhetőségekre reklámtartalmú anyagokat küldjön.

3.     A szervező fenntartja a jogot magának, hogy versenyérdekekre hivatkozva visszautasítson egy regisztrációt.

Érvényes 2020.01.19. -tól visszavonásig.

Új korszak a rendezvényszervezésben : Az 1000%-os Marketing Fesztivál garancia!

Közel 10 éve szervezek (én, Miklovicz Norbert) rendezvényeket az egyéb marketing-tanácsadói (elsősorban marketingtervezés, marketingstratégiák) munkáim mellett. Először kis 20-30 fős tréningeket szerveztem (Akadémia112), 7 éve pedig életre hívtuk a Magyar Marketing Fesztivált, amely mára már Magyarország legnagyobb, kimondottam kis- és középvállalkozások marketingtrendjeivel foglalkozó üzleti fesztiválja. [Nézd meg a programot, siess, utolsó 100 jegy!]

A rendezvény, a márka népszerűsége töretlen. Az 50+ stand (amelyek nem olcsók) 1.5 hónap alatt elkelnek, minden évben várólista alakul ki, a jegyértékesítés pedig minden évben rekordokat dönt – a poszt megírásakor a tavalyi állapothoz képest +300 jegyben állunk, amely döbbenetes nagy szám. Sokan örülnének már egy ekkora rendezvénynek, nem hogy egy pillanatnyi állapot különbségének. “Új korszak a rendezvényszervezésben : Az 1000%-os Marketing Fesztivál garancia!” bővebben

Így láttam én: a főszervező visszatekintője

Múlt héten, Csütörtökön ért véget Magyarország legnagyobb, kimondottan Kkv-marketing- és üzleti trendeket bemutató üzleti fesztiválja, a Magyar Marketing Fesztivál. Minden rekord megdőlt, boldogok vagyunk, de van még mit fejleszteni. Itt az idő, hogy értékeljünk és a jövő évi fejlődésre koncentráljunk. “Így láttam én: a főszervező visszatekintője” bővebben

„A mélypont nem végpont” – beszélgetés a cégvezetővel, akinek az emberi értékek mindenek felett állnak

Egy kelenföldi irodában ülök, nem ismeretlen a helyszín, tavaly kezdődött a partnerkapcsolatunk a céggel. Ők viszik a Marketing Fesztiválnak azt a részét, amire minden évben több partner jelentkezik, de amely egyben az egyik legérzékenyebb területe is a rendezvénynek. Reklámajándékok, ezen belül tollak, badge –tartók, nyakpántok. Ha itt hiba van, akkor az kívülről is látszik, szóval nem lehet. Szerencsére a Stúdió 68 Reklámajándék Kft. tavaly jól vizsgázott, mi is az ő szemükben, így az együttműködés, idén is folytatódott a VI. Marketing Fesztiválon.

Egyszemélyes vállalkozásként indult Plicher Zoltán cége. Volt kapcsolódási pontja, egy hasonló tevékenységű cégnél dolgozott, de önálló vállalkozásra vágyott, hogy megvalósíthassa céljait. A kőbe vésett cél, amit kitűzött, az volt, hogy egyetlen egy ügyfelet sem hozhat el onnan. Ez volt az ő mércéje, amire nagyon büszke.

4 gyermek édesapjaként, református presbiterként (a gyülekezet összes ügyeinek kezelésében segít, ez egy komoly szolgálat), a tisztelet és a becsület nagyon fontos számára. Hallgatva a szavait, mindig ilyen partnereket kívánok magamnak és ügyfeleimnek.

A cég alapítása és a vallási megtérése egy időre tehető, mely 2001-ben történt. Ahogy ő mondja: „Fél napot Bibliát olvasott és fél napot, Budapest Piacot”. Az akkori Budapest Piac és ahhoz hasonló újságokból kezdte az ügyfélkörét bővíteni. Lakása volt az iroda és – emlékszik sokszor érzelemdúsan – egy hallókészülékes cég volt az első ügyfele. Egy zacskót kellett nekik legyártani és megkérdezték, hogy tudna-e bögrét és tollat is?

Az értékesítő- és partnerszerző telefonálások során megismerkedett egy konferencia szervezővel és egy 11 000 db-os rendelés esett be váratlanul, amelynek bevételéből már az első irodabérletre és pick-up autóra is futotta. Ez a hirtelen lépcső, az első évben volt. Azóta is próbál tervszerűen gazdálkodni és a nyereségeket a cég fejlődésére fordítani.

Korábban e-mail, telefon és a személyes kapcsolatépítés volt a marketingpalettája. Ugyan nyitottak és közelednek a közösségi média (Facebook, Instagram, Linkedin) felé, de a mai napig a személyes találkozások erejében hisz. A szlogenük: „Mások örömére” és ezt komolyan is veszi.

Jelenleg heten dolgoznak bejelentett munkaviszonnyal, de mivel fejlődésben vannak, idén és a jövő évben is szeretnének új munkatársakkal bővülni. Amikor rákérdezek: „Honnan az ügyfelek?”, azt a választ kapom, hogy leginkább személyes ajánlás útján jönnek a vásárlók. Zoltán hisz abban is, hogy ott kell lenniük a vásárlók tudatában, a katalógust személyesen adják át, nem postán küldik ki, mint a legtöbb cég. Néhány rendezvényen megjelennek, amelyek kiemeltek és szakmailag fontosnak tartanak, mégis egyúttal hiányolja a nagy szakmai rendezvényeket. Olyan rendezvényekre mennek, ahol az üzletembereket és döntéshozókat tudják megszólítani.

Amikor megkérdezem, hogy voltak-e nehézségek a cég életében, ő sem (ahogy egyik korábbi interjúpartnerem sem) marad szótlan. Ahogy mondja: A cég indulását a tőke nehezítette, komoly tőke nem állt rendelkezésre, amellyel robbanásszerűen piacra léphetett volna, így maradt a lépésről lépésre módszer.

Aztán egy másik nehézségre emlékszik vissza: ez a 2010-es évek válsága volt, ami begyűrűzött az ő piacukra is. De ahogy mondja, „a mélypont, sosem a végpont.”

De ez már a múlt. Ma már ennél a cégnél teljesen természetes, hogy az alkalmazottak 100%-os bruttó bér bejelentéssel dolgoznak. A siker igazolta ezt a fajta menedzsmentet: Abban az évben 50%-al nőtt a forgalmuk.

Amikor a nagy pillanatairól kérdezem, kicsit máshogy közelíti meg a választ: „A nagy pillanatok számomra mindig azok, amikor egy ügyfél elégedett a munkánkkal és magától tér vissza. Például egy kereskedelmi bank, aki 30 cég közül, harmadjára választott minket, vagy egy nagy telekommunikációs cég, ahol nagy verseny volt ki nyerje a tendert, de végül minket választottak másodmagunkkal.” Mivel sportszerető is, így büszkén meséli azt is, hogy 8 éven keresztül a Fradi Shop beszállítója volt (260 féle termékkel) – azóta is fontos a sport, mint célpiac. (az interjút követően derült ki, hogy Zoltán, karitatív tevékenysége kapcsán, Széchenyi István Közügyekért díjban részesült. Sosem kereste a lehetőséget, de most nagyon hálás, hogy ezt az elismerést megkaphatta, olyanok társaságában, mint pl. Farkas Bertalan, az egyetlen magyar űrhajós. )

A cégről beszél és a víziókról. Azt mondja, a Stúdió 68 egy teljes körű szolgáltatást kínál Partnereinek. Nem csak az ügyfeleik fontosak, hanem az ügyfeleik ügyfelei és az ügyfeleik partnerei. Nem hisznek a tonna számra Kínából vásárolt reklámajándékok terjesztésében, a minőség mindig is elsődleges számukra. Fontosnak tartják továbbá, – éppen ezért külön üzletáguk van rá -, a környezettudatos termékek forgalmazását és bevezetését a promóciós piacra. Fogadtatása még nem a kellő szinten van, mert a többi reklámajándékhoz képest drágább és elég ár-érzékeny ez a piac. Azonban az édesség üzletág, egyre inkább kezd beérni, mivel kizárólag kiváló minőségű alapanyagokból készült édességeket forgalmaznak, amit egyedi csomagolásban kínálnak palettájukon.

Több mint 100 beszállítójuk van, így „egykapus” módon tudják kiszolgálni az ügyfelüket. Távolkeleti, török, európai beszállítókkal van kapcsolatuk és a legkülönbözőbb igényeket tudják kielégíteni. „Soha nem akartam cikkszám-értékesítő lenni!” – mondja a cégvezető.

Végezetül visszakanyarodik a „közösséghez”, mint gondolathoz. Zoltán kétség kívül az az ember, akinek ez nagyon fontos. Azt meséli, hogy semmilyen kommunikáció nincs a reklámajándékos cégek között és ezt sajnálja. Úgy gondolja, jót tenne ugyanis a piacnak, és a reklámajándékos – promóciós cégeknek. „Mindenki mindenkinek a farkasa, amit rossznak tartok, mert egy egészséges versenyhelyzetet nem veszélyeztetne egy szakmai párbeszéd.” – vallja.

A piaci helyzetről kérdezem még utoljára. „A torta egyre kisebb”, az évvégi ajándékozás átalakul – ez egy trend. A megajándékozott cég dolgozói sokkal szívesebben – fájó szívvel, de megértéssel kell kimondanunk –fogadnak el egy utalványt vagy prémiumot, mint egy bögrét.

De az élet megy tovább, Plicher Zoltán stratégiája egyelőre bevált: emberiség, őszinteség, tisztelet. Üzletileg pedig nyitja a további frontokat, keresi az új lehetőségeket, pl. az „enajandekom.hu”-t, ami a lakossági ajándékozás üzletága náluk, a szlogen is meg van hozzá: „Az én ajándékom a Te ajándékod.”

Bátor szívvel ajánlom őket mindenkinek!

A digitális kijelzők alkalmazásának robbanásszerű növekedése pillanatokon belül érezhető lesz a magyar piacon is

Cégünk értékesítést növelő, digitális kommunikációs megoldásokat kínál elsősorban interaktív megoldások formájában. Jelenleg 9 fő dolgozik a Digitálisreklám.hu Kft-nél, partnercégünkön keresztül látjuk el az ügyfélszolgálatot és a vevőtámogatást.

A digitális kijelzők alkalmazásának robbanásszerű növekedése pillanatokon belül érezhető lesz a magyar piacon is, bevásárlóközpontokban, kirakatokban, éttermekben, illetve az élet más területén is látványos fejlődés tapasztalható.

Eszközeinkkel a szöveges és képi információkat naprakészen lehet tartani a kommunikációs felületeken. Előre időzített interaktív kampányokat építünk fel képekből, videókból, szövegekből. Saját fejlesztésű tartalom-szerkesztő, tartalom-megjelenítő szoftverünk felhőalapú technológián alapul, így bármikor módosítható távolról a képernyőkön megjelenő tartalom lehetőséget biztosítva a folyamatos sokszínűség fenntartására, a vásárlók, ügyfelek figyelmének felkeltésére.

Rendszerünk hatékonyan alkalmazható értékesítés növelésére (Point of Sales) oly módon, hogy a termékek közelében hívja fel a vásárlók figyelmét az éppen aktuális akcióra, illetve útvonaltervező segítségével az adott árucikkhez navigálja az érdeklődőt.

Az alábbi, kereskedelemben alkalmazható, kommunikációs termékeink vannak:

  • időzített, dinamikus hirdetési felületek,
  • Shop-Assistant vevőtámogató rendszer,
  • szenzorvezérelt dinamikus tartalom-megjelenítés,
  • integrált POS megoldások,
  • QR kód/vonalkód vezérlés,
  • útvonaltervező,
  • mobil applikációk,
  • játékok (gamification)
  • vásárlói kérdőívek,
  • VR (Virtual Reality), AR (Augmented Reality) megoldások.

További információért keressen minket a Magyar Marketing Fesztivál 33. standján.

www.digitalisreklam.hu

Merre tart az online keresési piac 2019-ben?

Ha a címben feltett kérdésre egy szóban kell válaszolni, akkor azt mondanám: semerre.

Pontosabban ugyanarra, amerre eddig is. A Google dominálja, a többiek pedig próbálnak felzárkózni. Nem sok sikerrel.Ha a címben feltett kérdésre két szóban kell válaszolni, akkor azt mondom: rossz irányba.

És ezt főleg a Google dominancia okozza. Ez a kijelentés meglepően hathat egy olyan embertől, akinek a munkája a Google algoritmus megismerésétől és valójában a kiszolgálásától függ. SEO szakértőként és tanácsadóként ugyanis az a munkám, hogy cégeknek több organikus forgalmat szerezzek a Google-ből érkezve. De ez önmagában még nem jelenti azt, hogy minden jó irányba haladna ezen a piacon.

Tény: a világon a Google a legismertebb és legtöbbet használt kereső. Néhány országot kivéve egyértelműen ez az első számú kereső. Ez alól gyakorlatilag csak Kína (Baidu), Oroszország (Yandex) és Csehország (Seznam) a kivétel. Szinte mindenhol máshol a Google a legtöbbet használt általános keresőmotor. A kérdés, hogy ez rendben van-e így és jó-e nekünk?

Én azon az állásponton vagyok, hogy ez hosszú távon nem lesz kifizetődő. Itt van néhány nagyon egyszerű ok és indok, hogy miért.

Sokan felteszik manapság a kérdést nemzetközi konferenciákon és Twitteren, hogy monopólium-e a Google?! Ezzel kapcsolatban megoszlanak a vélemények. Én magam nem tartom őket annak, de az igaz, hogy komoly monopolisztikus jegyeket mutatnak, és eljutott a cég arra a szintre, hogy szabályozni kellene.

Itt van néhány háttérinfo, hogy alátámasszam az álláspontomat.

A webes keresések közel 90%-a Google termékeken történik globálisan.

Ha csak az USA adatokat nézzük, akkor az általános keresések 69%-a a Google szöveges felületén történik, 21% a képtalálatok között. Ezt követi a Youtube, és csak 1,5% körüli részaránnyal jön a Yahoo vagy a Bing.

Ez pedig azt jelenti, hogy az USA-ban a keresések 90%-át valamilyen Google-höz kapcsolódó termék teszi ki. Ez önmagában még nem gond. Csak amikor egy cég ilyen hatalomhoz jut, gyakran elkezd visszaélni a hatalmával.

A fenti adatok alapján érdemes megjegyezni még egy dolgot. Általános hangoztatott “tény”, hogy a Youtube a világ második legnagyobb keresője. Pedig nem. A Youtube elképesztő mennyiségű ember mozgat meg nap mint nap. De már a fenti ábrából is látni lehet, hogy a Google Képek sokkal több keresést és látogatót szolgál ki naponta mint a Youtube.

Ha megnézzük a többi keresőt, akkor is érdekes dolgokra bukkanhatunk. Vegyük például a Bing esetét.

A legnépszerűbb Bing keresések toplistája

Ha a számok mélyére ásunk, akkor azt látjuk, hogy a legnépszerűbb keresés a bing.com felületén a “google”. Vagyis a binget arra használják a legtöbbet, hogy a Google keresőjét találják meg vele, majd innen folytassák a keresést. Ez egyszerre vicces és ijesztő is. Aztán a következő elem a Youtube navigációs keresés. Vagyis még egy Google termék.

A harmadik helyre odafért a Facebook, de negyedik helyen megint egy Google terméket találunk: a Gmailt.

# Keyword Search Volume
1 google 48,550,000
2 youtube 34,960,000
3 facebook 33,730,000
4 gmail 16,860,000
5 how to get help in windows 10 15,790,000
6 yahoo 7,760,000
7 get help with file explorer in windows 10 7,380,000
8 on this day in history 6,810,000
9 facebook log in 6,720,000
10 amazon 6,540,000

Ha pusztán a statisztikákat nézzük, akkor mondhatjuk, hogy a Bing-et sokan használják. De ha megnézzük, hogy mire, akkor az is látszik, hogy a top kifejezések nagy része márka specifikus (branded) vagy navigációs jellegű keresés. Vagyis csak azért használjuk a Binget ezekben az esetekben, mert el akarunk jutni egy weboldalra. És egyszerűen csak kényelmesebb a keresőt használni erre, mint beírni az adott weboldal címét.

Ez persze megjelenik a Google esetében is, de ott szinte biztosan nem a “bing” az egyik legnépszerűbb keresési kifejezés.

De miért is gond, hogy a Google-nek ekkora hatalma van?

Amikor a Google 1998-ban, 20 éve útjára indult, akkor az volt a kitűzött mottójuk és céljuk, hogy rendszerezik a világ információit. Ezért mindenki megengedte a keresőmotor feltérképezze a tartalmunkat, ingyen használja a sávszélességünket és jogi következmények nélkül gyűjtse be az információt tőlünk, webmesterektől és weboldal tulajdonosoktól.

Ezért cserébe pedig a Google forgalmat terelt az oldalunkra.

Ez a megállapodás addig működött jól, amíg voltak valódi versenytársak a piacon. Amióta eltűnt a színről sok egyéb kereső, vagy csak marginalizálódtak (gondoljunk a Netscape-re, az AOL-re, az altavista-ra, a Yahoo!-ra vagy épp az AskJeeves-re), azóta a Google elkezdte saját képére írni a szabályokat.

A keresési találatok között egyre többször bukkannak fel Youtube találatok, de más videós platformok valahogy soha.

 

Az időjárás információkat szolgáltató oldalak helyett már a Google felületén megadja az információt.

Ezzel kikerülve a hazai piacon egy Időképet, Köpönyeget vagy MET-et.

De hasonló megy végbe a repülőjegyek, szállások, sportesemények és eredmények piacán is. A Google elveszi az információt a weboldalaktól, amit utána ellenszolgáltatás nélkül ad oda a felhasználóknak.

Az egészben az az érdekes, hogy a felhasználó egyébként sok esetben jól jár, hisz megspórol plusz 1-2 kattintást. A Google jól jár, mert elégedett lesz a felhasználó. De mi van a weboldal tulajdonosokkal, akik magát a tartalmat hozták létre? Hozzájuk sok esetben már el se jut a látogató. Ebből a szempontból viszont a modell hosszú távon nem fenntartható.

A Google elveszi az adatokat, azokért nem fizet. És ezekkel együtt viszi a felhasználókat is. És ez a nagy gond. Ezért tart rossz irányba a keresési piac az elmúlt években. A Google dominancia ugyanis azt eredményezi, hogy a szabályokat akár államokon és országokon átívelően, önkényesen tudják alakítani. Ez pedig sötét jövőképet vetít azok számára, akiknek az iparágára a Google szemet vet majd. Gondoljunk csak a jegyértékesítő oldalakra, a program- és koncert ajánlókra, a számítástechnikai oldalakra, a szerencsejátékokra vagy épp a lottószámokat publikáló oldalakra. Amint ezek a típusú keresések elkezdenek a Google az egyes weboldalakról a Google felületére vándorolni, úgy fog drasztikusan esni az adott websiteok forgalma. Pedig az adott tartalmat pont tőlük “nyúlta le” / scrapelte a Google.

Érdemes tehát a témával foglalkozni és nyitott szemmel járni. Erről fog szólni a VI. Marketing Fesztiválon 2019. január 31-én 13:55-től a “SEO trendek 2019-ben” című eladásom is. Ha teheted, gyere el és hallgasd meg!

A cikk szerzője: Papp Gábor, a The Pitch online marketing és SEO blog alapítója és szerzője.

 

A motiváció univerzális téma

Egy kávézóban ülünk le beszélgetni Czagler Zsuzsával és Horányi Tiborral. Ők a MotivationalMaps.hu „kétharmada”, akikkel létrejött ez a beszélgetés. Ők avatnak be abba, hogyan lehet megmérni a motivációt, számszerűsíteni azt amit eddig nem tudtunk. A MotivationalMaps.hu itthoni csapata mindössze egy éve jött létre egy szerencsés találkozásnak köszönhetően. Mindhármuk trénerként, coachként tevékenykednek, más-más területen.

Czagler Zsuzsa coachként, mentorként, trénerként motivációval, teljesítménynöveléssel, önmegvalósítással, vezetői és csapatfejlesztéssel foglalkozik, Horányi Tibor trénerként, motivációs tréningekkel és outdoor csapatépítéssel foglalkozik és fenntarthatósági aktivistaként dolgozik, míg Pósa Kata tanulási és fejlesztési szakemberként tevékenykedik.

Az indulással kapcsolatban elmondták, hogy mindhárman úgy gondolták, hogy az, amit addig csináltak, nagyon hasznos és szeretik is, viszont a motiváció olyan univerzális téma, amivel együtt többet érhetnek el, ha minél több szempontból tudnak helyzeteket megvilágítani, egymást kiegészítő területeikkel. A Motivációs Térképezés segítségével egyéni, csapat és szervezeti motivációs elemzéseket készítenek, felméréssel, értékeléssel és hosszú távú cselekvési tervvel, hogy ezzel segítsék a hozzájuk forduló munkaadókat, dolgozókat a motiváció maximalizálása és az ennek következtében megvalósuló teljesítmény növelés érdekében.

Tudásukat, képzettségüket James Sale angol motiváció szakértő kutatásai, könyvei, elemzései által készült akkreditált képzésen szerezték és a mai napig fejlesztik. Évente többször utaznak Angliába képzésekre és konferenciákra, hogy a nemzetközi Motivational Maps család tagjaival közös fejlesztésben finomítsák tudásukat a hazai sikerek érdekében. A piaci helyzetük egyedülállóságát az adja, hogy sokrétűségük mellett a csapatuk is képezhet és akkreditálhat további Motivational Maps szakértőket. Céljuk, hogy az általuk megszerzett tudást tovább adhassák, és hogy az emberek egyéni munkavállalói illetve csapat és vállalati szinten eredményesebben működhessenek.

 

 

A vállalkozás életében leckék vannak, nem nehézségek.

Nun Mónika egy csendes, világos irodában, a Digitalpixel Kft. központjában fogad, mint mondja, mivel több munkatársa is otthonról dolgozik, így nincs szükségük túl nagy helységre.

A cég tevékenységét, ha egy szóban kellene meghatározni, akkor „tartalommarketing”, ám ennél jóval összetettebb, amit képviselnek. Nem csak a tartalom, a képi megjelenés fontos számukra, hanem mindaz, amitől egy honlap minőségét és eredményességét növelni lehet.

Mónika a rendszerváltás idején alapította első reklámcégét. Később újságíróként a kétezres évek közepén tapasztalta, hogy a nyomtatott média cikkeit az akkor nálunk még gyerekcipőben járó weboldalakra töltötték fel. A tartalom hatása, az olvasottság mérése foglalkoztatta, hogy miért, mitől működik másképp az írás az online világban. Mitől lesz sikeres egy weboldal? Mivel hazánkban az online marketingnek még nem volt kitaposott útja, így külföldi, főleg amerikai szakirodalom volt a forrás.

Reklámszakmai múlttal a komplex tudása már akkor megvolt, hiszen grafikus és újságíró tapasztalattal is rendelkezik. Erre az alapra építve lett marketing szövegíró és digitális marketing tanácsadó. Vidám, mosolygós, pozitív személyisége magával ragadja az embert.  Arra a kérdésre, voltak-e nehézségek a vállalkozása életében, csak annyit mond: „leckék vannak, nem nehézségek”.

Ügyfelei között nem csak nagy cégek, hanem kis vállalkozások is egyaránt vannak. Törekvése, hogy Ügyfelei saját maguk is átgondolják, milyen legyen a cégük. Megmutatja számukra a „van”-t, és innen kiindulva a cél ismeretében mutat több jól működő utat.

Mikor további célokról kérdeztem, csillogó szemmel csak annyit mondott: „life long learning! Mindig van hová fejlődni!”

KKV Marketing trendek 2019 (5/5. rész)

Cikk-sorozatunkban végig vesszük a 2019-es év üzleti- és marketingtrendjeit. Ajánljuk cégvezetőknek, cégtulajdonosoknak és marketing döntéshozóknak, de azoknak is, akik csak érdeklődés szintjén követik a kis- és középvállalkozások marketingjének világát. Az anyagot, mint minden évben mi, a Magyar Marketing Fesztivál szervezői állítjuk össze. Tesszük ezt egyedülálló módon, hiszen a mi általunk kiadott tanulmány a legrégebbi, legnagyobb terjedelemben publikált, ingyenes KKV marketingtrendekről szóló tanulmány. Ez az 5., befejező rész. A negyedik rész itt olvasható. “KKV Marketing trendek 2019 (5/5. rész)” bővebben

KKV Marketing trendek 2019 (4/5. rész)

Cikk-sorozatunkban végig vesszük a 2019-es év üzleti- és marketingtrendjeit. Ajánljuk cégvezetőknek, cégtulajdonosoknak és marketing döntéshozóknak, de azoknak is, akik csak érdeklődés szintjén követik a kis- és középvállalkozások marketingjének világát. Az anyagot, mint minden évben mi, a Magyar Marketing Fesztivál szervezői állítjuk össze. Tesszük ezt egyedülálló módon, hiszen a mi általunk kiadott tanulmány a legrégebbi, legnagyobb terjedelemben publikált, ingyenes KKV marketingtrendekről szóló tanulmány. Ez már a 4. rész. A harmadik rész itt olvasható.

Natív-hirdetések

A szokványos bannerek kapcsán már létrejött az úgymond “banner-vakság”. A natív-hirdetésnek köszönhetően gyakorlatilag észrevétlenül elhelyezzük a szövegben/tartalomban a népszerűsítésre szánt terméket/szolgáltatást/márkát.

Idén a vállalatok zöme többet szán natív-hirdetésekre, mivel ennek köszönhetően az általuk terjeszteni akart tartalom a természetes környezetébe jut.

Influencer Marketing

Az influencer marketing alapjaiban ősrégi marketing technika, csak nem régen megkapta ezt a fancy nevet és mivel ma már az online világban bárki kommunikálhat a korlátok kiszélesedtek.

Eddig is úgy működött a dolog, hogy aki ismert és népszerű volt (annak idején még csak TV, rádió és színháznak köszönhetően) az befolyással bírt közösségekre, az őt követőkre és a rajongókra. Az alap modell most is ez, de az internetnek köszönhetően bárkiből válhat véleményvezér 1 hét leforgása alatt is. A kérdés az, hogy ott tud-e maradni és közvetít-e olyan általános értéket, amely megkülönbözteti őt a többi online influencertől és van-e annyira egyedi, hasznos a közvetített tartalma, hogy a feléje irányuló érdeklődés fennmaradhasson.

Ma már kevés olyan influencer van Magyarországon, akit ne menedzselne valamilyen nagyobb ügynökség. Külön ügynökség létezik Youtubereknek, külön sztároknak. Az ügynökségek jó kapcsolatot ápolnak a nagy hirdetőkkel, így az influencereknek is érdekébe áll valamilyen ügynökséghez tartozni – már csak a nagyobb bevétel érdekében.

Az influencer marketing térhódítása továbbra nő, még több cég ismerkedik meg vele és fogja kipróbálni, amely bár nagyon jól mérhető – sokszor vezethet csalódáshoz -, mert a választott influencer nem pont azt a közönséget szólítja meg.

A nagy, „sztárokat” és celebeket foglalkoztató influencer ügynökségek mellett megfognak jelenni kizárólag kis és még pályájuk elején lévő influencereket felkaroló ügynökségek.

A kísérletezés ára

A Cost per Experiment hamarosan felváltja a régebben alkalmazott mérőszámokat (pl. CPM: megjelenítések, CPC: kattintások, CPL: leadek). Mivel egyre több csatornát/eszközt tudnak alkalmazni a marketingesek, egy idő múltán lehetetlenné válik nyomon követni az összes egyedi mérőszámot, így a szakembereknek egyre több kísérlet lebonyolítására kényszerülnek, figyelemmel kísérve azok eredményeit.

A kampányok mérőszámai közé hamarosan befészkelődik tehát a CPE, amely azt mutatja meg, hogy mennyi pénzt kellett befektetni kísérletezésre, tesztelésre, míg a legjobb CPC és CPL-ek keletkeztek.

Hangalapú (voice search) marketing

A mobilról indított keresések 20%-a hangalapú a Google-ben, amely arány egyre növekszik azzal párhuzamosan, hogy a felhasználók hozzászoknak az egyes szolgáltatók keresőasszisztens funkcióihoz (pl. Alexa, Siri, okos hűtők).

A marketingeseknek fontos felkészülnie az efféle keresésekre, továbbá megfelelő módon optimalizálni tartalmaikat ezeken hiszen írásban és a hangalapú keresésben bizonyítottan más kifejezéseket használhatunk.

A presales vége

Feltűntek az úgymond B2B (business-to-business) vásárlók, akik a saját preferenciáik szerint tájékozódnak az interneten, anélkül, hogy kapcsolatba lépnének leendő szállítójukkal. Az tájékoztatottság jóval érettebb szakaszában aztán természetesen megkeresik a vállalat értékesítőit, de ez a marketing és az értékesítés szemszögéből mindaddig nem látható.

Egy átlagos magyar B2B vevő jellemzően 6 keresést követően fordul csupán valamely márkához, akkorra már tájékozottan. A tendencia tehát határozottan az online tájékozódás irányába mutat.

Ha felkészülünk arra, hogy a fenti 6 keresés során hozzánk is eljusson az érdeklődő, azt az információt kapja, amit keres és felvehesse velünk a kapcsolatot gyorsabban, mint ő maga szeretné (pl. remarketingben futtatott „Felhívhatjuk?” kampány), akkor nagy előrelépést tehetünk a cégünk fejlesztésének útján.

Gyere a VI. Magyar Marketing Fesztiválra!

Töltsd velünk 1 napot és készítsd fel cégedet (és magadat) a 2019-es üzleti- és marketingtrendekre, hiszen 2019-ben is azok a cégek fognak futni, akik a legújabb technikák és marketingeszközöket használják. Ez a kis- és középvállalkozások évnyitója 1500 cégvezető társaságában, 50 kiállítóval, egész napos kapcsolatépítéssel és nem utolsó sorban 25 exkluzív előadással!

Jegyrendelés és a teljes program itt található

A cikk-sorozat ötödik, befejező része: KKV Marketing trendek 2019 (5/5. rész)