Cikk-sorozatunkban végig vesszük a 2019-es év üzleti- és marketingtrendjeit. Ajánljuk cégvezetőknek, cégtulajdonosoknak és marketing döntéshozóknak, de azoknak is, akik csak érdeklődés szintjén követik a kis- és középvállalkozások marketingjének világát. Az anyagot, mint minden évben mi, a Magyar Marketing Fesztivál szervezői állítjuk össze. Tesszük ezt egyedülálló módon, hiszen a mi általunk kiadott tanulmány a legrégebbi, legnagyobb terjedelemben publikált, ingyenes KKV marketingtrendekről szóló tanulmány. Ez már a 4. rész. A harmadik rész itt olvasható.

Natív-hirdetések

A szokványos bannerek kapcsán már létrejött az úgymond “banner-vakság”. A natív-hirdetésnek köszönhetően gyakorlatilag észrevétlenül elhelyezzük a szövegben/tartalomban a népszerűsítésre szánt terméket/szolgáltatást/márkát.

Idén a vállalatok zöme többet szán natív-hirdetésekre, mivel ennek köszönhetően az általuk terjeszteni akart tartalom a természetes környezetébe jut.

Influencer Marketing

Az influencer marketing alapjaiban ősrégi marketing technika, csak nem régen megkapta ezt a fancy nevet és mivel ma már az online világban bárki kommunikálhat a korlátok kiszélesedtek.

Eddig is úgy működött a dolog, hogy aki ismert és népszerű volt (annak idején még csak TV, rádió és színháznak köszönhetően) az befolyással bírt közösségekre, az őt követőkre és a rajongókra. Az alap modell most is ez, de az internetnek köszönhetően bárkiből válhat véleményvezér 1 hét leforgása alatt is. A kérdés az, hogy ott tud-e maradni és közvetít-e olyan általános értéket, amely megkülönbözteti őt a többi online influencertől és van-e annyira egyedi, hasznos a közvetített tartalma, hogy a feléje irányuló érdeklődés fennmaradhasson.

Ma már kevés olyan influencer van Magyarországon, akit ne menedzselne valamilyen nagyobb ügynökség. Külön ügynökség létezik Youtubereknek, külön sztároknak. Az ügynökségek jó kapcsolatot ápolnak a nagy hirdetőkkel, így az influencereknek is érdekébe áll valamilyen ügynökséghez tartozni – már csak a nagyobb bevétel érdekében.

Az influencer marketing térhódítása továbbra nő, még több cég ismerkedik meg vele és fogja kipróbálni, amely bár nagyon jól mérhető – sokszor vezethet csalódáshoz -, mert a választott influencer nem pont azt a közönséget szólítja meg.

A nagy, „sztárokat” és celebeket foglalkoztató influencer ügynökségek mellett megfognak jelenni kizárólag kis és még pályájuk elején lévő influencereket felkaroló ügynökségek.

A kísérletezés ára

A Cost per Experiment hamarosan felváltja a régebben alkalmazott mérőszámokat (pl. CPM: megjelenítések, CPC: kattintások, CPL: leadek). Mivel egyre több csatornát/eszközt tudnak alkalmazni a marketingesek, egy idő múltán lehetetlenné válik nyomon követni az összes egyedi mérőszámot, így a szakembereknek egyre több kísérlet lebonyolítására kényszerülnek, figyelemmel kísérve azok eredményeit.

A kampányok mérőszámai közé hamarosan befészkelődik tehát a CPE, amely azt mutatja meg, hogy mennyi pénzt kellett befektetni kísérletezésre, tesztelésre, míg a legjobb CPC és CPL-ek keletkeztek.

Hangalapú (voice search) marketing

A mobilról indított keresések 20%-a hangalapú a Google-ben, amely arány egyre növekszik azzal párhuzamosan, hogy a felhasználók hozzászoknak az egyes szolgáltatók keresőasszisztens funkcióihoz (pl. Alexa, Siri, okos hűtők).

A marketingeseknek fontos felkészülnie az efféle keresésekre, továbbá megfelelő módon optimalizálni tartalmaikat ezeken hiszen írásban és a hangalapú keresésben bizonyítottan más kifejezéseket használhatunk.

A presales vége

Feltűntek az úgymond B2B (business-to-business) vásárlók, akik a saját preferenciáik szerint tájékozódnak az interneten, anélkül, hogy kapcsolatba lépnének leendő szállítójukkal. Az tájékoztatottság jóval érettebb szakaszában aztán természetesen megkeresik a vállalat értékesítőit, de ez a marketing és az értékesítés szemszögéből mindaddig nem látható.

Egy átlagos magyar B2B vevő jellemzően 6 keresést követően fordul csupán valamely márkához, akkorra már tájékozottan. A tendencia tehát határozottan az online tájékozódás irányába mutat.

Ha felkészülünk arra, hogy a fenti 6 keresés során hozzánk is eljusson az érdeklődő, azt az információt kapja, amit keres és felvehesse velünk a kapcsolatot gyorsabban, mint ő maga szeretné (pl. remarketingben futtatott „Felhívhatjuk?” kampány), akkor nagy előrelépést tehetünk a cégünk fejlesztésének útján.

Gyere a VI. Magyar Marketing Fesztiválra!

Töltsd velünk 1 napot és készítsd fel cégedet (és magadat) a 2019-es üzleti- és marketingtrendekre, hiszen 2019-ben is azok a cégek fognak futni, akik a legújabb technikák és marketingeszközöket használják. Ez a kis- és középvállalkozások évnyitója 1500 cégvezető társaságában, 50 kiállítóval, egész napos kapcsolatépítéssel és nem utolsó sorban 25 exkluzív előadással!

Jegyrendelés és a teljes program itt található

A cikk-sorozat ötödik, befejező része: KKV Marketing trendek 2019 (5/5. rész)