KKV Marketing trendek 2019 (5/5. rész)

Cikk-sorozatunkban végig vesszük a 2019-es év üzleti- és marketingtrendjeit. Ajánljuk cégvezetőknek, cégtulajdonosoknak és marketing döntéshozóknak, de azoknak is, akik csak érdeklődés szintjén követik a kis- és középvállalkozások marketingjének világát. Az anyagot, mint minden évben mi, a Magyar Marketing Fesztivál szervezői állítjuk össze. Tesszük ezt egyedülálló módon, hiszen a mi általunk kiadott tanulmány a legrégebbi, legnagyobb terjedelemben publikált, ingyenes KKV marketingtrendekről szóló tanulmány. Ez az 5., befejező rész. A negyedik rész itt olvasható.

A zavaró marketingeszközök mellőzése

Egyre nő az ellenállás a „megszakító marketing” kapcsán. Akivel nézettek már kb. 1 perces YouTube-videót a kívánt tartalom helyett, vagy aki elől fordult már ki valamely nagy hírportál nyitólapja valamilyen teljesen irreleváns, célzott egyoldalas hirdetés miatt, tudhatja, milyen szintű ellenállást okoz ez az elavult marketingtechnika.

A módszer hatékonysága évről évre csökkenő tendenciát mutat, emellett drágul, míg az online tartalmakon át finomhangoltabb befolyásolást lehetővé tevő marketing növeli már eddig is jelentős előnyét.

Ha egy ilyen marketingeszközre csábítanak, határozottan mondj nemet!

(Viselkedésalapú) automatizált marketing

A marketing folyamataink automatizációja eddig is egy trend, egy szükséges fejlődési irány volt minden egyes cég életében. A „megszerzési automatizmusok” a cég listáját építik, az „aktiválási automatizmusok” arra fókuszálnak, hogy a lista elkezdjen vásárolni és termelje ki a reklámköltségét. Legvégül van a „nyereségnövelő automatizmusok”, amelyek a lehető legnagyobb nyereségre és folyamatosan növekvő kosárértékre törekednek.

Az ügyfelek online viselkedési adatait nézve, az utóbbi években lehetőség nyílt a teljes mértékben automatizált, ugyanakkor személyes kommunikációra. A viselkedésalapú marketing nem csupán magasabb hatékonyságot ígér, hanem felbecsülhetetlen információkat nyújt egy B2B vállalat értékesítői számára is.

Ügyfeleik online viselkedésükkel jóval többet/korábban elárulnak magukról, mint egy üzleti tárgyalás alatt szoktak. A marketingautomatizáció által nemcsak több potenciális vásárlót lehet generálni, hanem léteznek automatizmusok az inaktív vevők újra aktiválására is, esetleg a konkurencia vásárlóinak elcsábítására is.

Összeforrott csatornák

Még néhány évvel ezelőtt is magától értetődő volt, hogy az organikus online forgalom emelését keresőoptimalizálással, a fizetett forgalom növelését hirdetésoptimalizálással, a hivatkozásokat pedig közösségi médiával, illetve PR-rel lehetséges elérni.

Ez ma már nem aktuális, hiszen minden csatorna kihat a másikra. A keresők saját adataikon túl komolyan értékelik a tartalmak közösségi médiás teljesítményét is, a fizetett hirdetések pedig gyakrabban/olcsóbban tűnnek fel a technikai szempontból megfelelő módon optimalizált oldalakon, ahogyan a PR által biztosított linkek is emelik egy-egy oldal organikus találati pozícióját.

Minden csatorna teljesítménye hatással bír a másikéra, ezért nincs értelme a továbbiakban külön csatornákban gondolkodni, sokkal inkább a minőségre kell törekedni mindenütt és olyan analitikai módszereket beépíteni a napi/heti operációba, amellyel mérjük (és persze később értékeljük) ezeket a csatornákat.

Adatvezérelt marketing

Vége azoknak az időknek, amikor túlfizetett kreatívok vitatkoztak azon, mely koncepció lesz a nyerő egy kampányban. Napjainkban ezt a kérdést akár több száz opciót összemérő teszteléssel döntik el akár 1 órán belül. Marketinginnovációs megbeszéléseken eddig gyakran volt kérdés, hogy „Ez mind szép és jó, de mennyibe kerül ez a vállalatnak?”. Az adatvezérelt marketing eszköztárának segítségével ezt e módon is meg lehet válaszolni: „Nem mindegy, ha vastagon profitképes?”.

A felvilágosult online ügynökségek éppen azzal szolgálják ki ügyfeleiket egyre hatékonyabb módon, hogy képesek megmérni, mely csatorna, kreatív, kampány vagy taktika termel hozamot. Amelyik nem tud nyereséget hozni, azt leállítják, ami pedig sokszoros megtérülést hoz, a csúcsra viszik.

Az egyik közismert marketinges mondás az, hogy „a marketingbüdzsé fele ablakon kidobott pénz, csak azt nem tudja senki, melyik fele”. Az adatvezérelt marketing szakértői már ezzel is pontosan tisztában vannak, így a rosszabb módon teljesítő felét el sem költve versenyelőnyhöz jutnak.

Stratégiai partnerség

2019-ben azok a cégek jutnak nagyobb szelethez iparáguk tortájából, amelyek úgynevezett stratégiai partnerségre lépnek más vállalkozásokkal. Miért? Ennek oka, hogy 4-5 cég összefogásával a marketingköltségek megoszlanak, miközben az elért potenciális vevők száma mégis növekszik.

Az utóbbi időkben ezen partnerségek, keresztmarketing kapcsolatok leáldoztak, de piacági szereplők egy új reform korát jósolják 2019-re.

Gyere a VI. Magyar Marketing Fesztiválra!

Töltsd velünk 1 napot és készítsd fel cégedet (és magadat) a 2019-es üzleti- és marketingtrendekre, hiszen 2019-ben is azok a cégek fognak futni, akik a legújabb technikák és marketingeszközöket használják. Ez a kis- és középvállalkozások évnyitója 1500 cégvezető társaságában, 50 kiállítóval, egész napos kapcsolatépítéssel és nem utolsó sorban 25 exkluzív előadással!

Jegyrendelés és a teljes program itt található

A cikk-sorozat összes előző részei:

KKV Marketing trendek 2019 (5/1. rész) | KKV Marketing trendek 2019 (5/2. rész) | KKV Marketing trendek 2019 (5/3. rész) | KKV Marketing trendek 2019 (5/4. rész)