Így láttam én: a főszervező visszatekintője

Múlt héten, Csütörtökön ért véget Magyarország legnagyobb, kimondottan Kkv-marketing- és üzleti trendeket bemutató üzleti fesztiválja, a Magyar Marketing Fesztivál. Minden rekord megdőlt, boldogok vagyunk, de van még mit fejleszteni. Itt az idő, hogy értékeljünk és a jövő évi fejlődésre koncentráljunk.

Még tavaly nyáron történt

Talán Olaszországban motoroztunk családi körben – emlékszem nagyon meleg volt, ezer ágra sütött a nap – és a tengerpartra készültünk. Ekkor küldte át nekem a legrégebbi partnereim egyike, hogy kapott egy levelet, mely szerint egy másik rendezvény is lesz januárban, amivel addig nem számoltunk. Talán akkor kezdődött a VI. Marketing Fesztivál szervezése és talán annak köszönhetek elég sok mindent.

Mindig azt mondtam a szűk partneri körben: nem lesz sokáig az, hogy egyedül nyújtózkodunk januárban. Bár továbbra is verhetetlenek vagyunk az év első havában, innen a “Ha Január, akkor Marketing Fesztivál” kommunikációnk, titkon már vártam, hogy több rendezvény is kedvet kapjon a sikereinkből és “ránk nyissanak”.

Tudtam, hogy ha ez megtörténik, akkor az felfűt minket és a legjobbat hozza ki belőlünk. Tudtam: ez jó lesz a közönségnek és inspiráló lesz nekünk, szervezőknek is. 6 hónappal később elkönyvelhetem, jól gondoltam. Annyira begyújtottuk a rakétákat, hogy nagyobbat nőttünk, mint amekkorára számítottam.

Rekordok

A 2019.01.31-én megrendezett VI. Magyar Marketing Fesztivál minden rekordot megdöntött a rendezvényünk hat éves életében:

  • a leggyorsabban, 1.5 hónap alatt adtuk el az 56 kiállítói standot (és már most vannak foglalva standok 2020.01.23-ra, a következőre!) – 2019. márciusban kezdődik a stand-foglalás!
  • ezzel az 56 standdal a legnagyobb Kkv-marketing szakkiállítás lettünk Magyarországon (persze ez csak addig igaz, amíg valaki nem jelent be többet – bár minket most sem a verseny hajtott, mert 12 kiállítót már nem fogadtunk helyhiány miatt).
  • most volt a legtöbb előadónk (26 előadás)
  • most volt a legtöbb szolgáltatásunk (+2 termünk volt)
  • 1 héttel a zárás előtt abszolút telt ház lettünk, hivatalos látogatói szám: 1491. 1200+ -t ígértünk és ezt biztonsággal hoztuk is.
  • mindhárom Networking-sessionünk telt házzal ment
  • jobb, erősebb volt a kommunikációnk és már offline eszközökön is megjelentünk egész Budapesten

A kommunikációnkkal abszolút elégedett vagyok, változatos, érdekes tartalmakat közvetítettünk és nem csak azt kommunikáltuk, hogy mikor van vége az Early bird-nek.

Mindenre nem tudsz felkészülni

A korábbi évek hibáit szerencsére már 2 éve kinőttük, ma már a regisztráció (bejutás gyorsasága), a rendezvény szervezettsége, a technika, a szervezők és a hoszteszek értékelése magasan jól pontozott. Ez tény. Nem hiába a sok munka és a politikánk, hogy a legcsaládiasabb, legközvetlenebb rendezvény akarunk lenni Magyarországon.

Fantasztikus csapatom van, ezer hála nekik ezúton is: Böbe, Kriszti, Ákos, Kriszta – csak hogy a legfontosabb területeket említsem. Nélkülük nem sikerülhetett volna. Nem sikerült volna természetesen a partnerek nélkül, de nekik egy személyesebb úton fogok köszönetet mondani.

A partnerekkel kapcsolatos teendőket is idén jobban abszolváltuk, ennek ellenére Murphy él és mindig van valami meglepetés.

Ilyen volt a reggeli áram hiba és Wifi hiba, amit igaz gyorsan megoldott a helyszín (azt hiszem már 8:00-tól, kezdés előtt volt minden), de annyi tervezés és igyekezet után, a legkisebb ilyen dolog dühítő tud lenni, mert mindig a legjobbat akarjuk nyújtani. Amikor hónapokig készülsz valamire, egyszerűen nem akarod, hogy bármi közbe jöjjön.

Nem hivatalos összefoglaló videónk:

Amiben akartunk javultunk, de

Tavaly már  csak egy dologra volt kiemelkedő kritika: a VIP teremre. Most ezt is megugrottuk. Olyan tartalmú és minőségű cateringünk volt, amelyre büszkén gondolhatok vissza.

A VIP terem mindig tele volt, és a kínált étel, ital miatt sem kellett szégyenkeznünk: kávé, tea, ásványvizek, pezsgő, pogácsa, édes süti, két fajta meleg leves, szendvicsek, 4-féle saláta mellett ízlésesen tálalt desszertek várták azokat, akik felár ellenében egy üzleti konferencián is a prémium ellátást igényelték.

Persze azoknak is járt kávé, víz, de még pizza(!) is, aki nem váltotta meg a legmagasabb szolgáltatásokat adó VIP-jegyet.

Tovább fejlesztünk:

Bár a Magyar Marketing Fesztivál soha nem árult pénzért megvehető előadásokat (más nagy rendezvények igen), mégis kapunk olyan visszajelzéseket, hogy egy-egy előadásban az indokoltnál több “sales” és “önpromó” jut. Ezen fejleszteni kell!

Persze kinek mi a sales? Van olyan vélemény, hogy ez alap és a mérték/arány teljesen rendben van – vannak pedig a hardcore sales-elutasítók, akik 0%-ban szeretnének látni önpromót egy előadásban és 1 slide után is kritikát küldenek nekünk. Nehéz ügy ez.

A legfontosabb talán az arány és az előtte lévő előadás tartalma, újdonsága, hasznossága, gyakorlatiassága. Ha ez meg van, szerintem a közönség is elnézőbb.

A közönség szava viszont szent! Dolgozni fogunk azon, hogy ez a vélemény a lehető legkisebbre redukálódjon. Ötleteink már vannak. Még egyeztetünk cégen belül, de én személy szerint szívesen alkalmaznék előadói “reklámdíjat” is, ami akkor érvényesül, ha a közönség túlzott sales tartalmat vél felfedezni a prezentációban. A közönség volt eddig is az, aki véleményt mondott, úgy gondolom hogy a jövőben megkaphatják ezt a “hatalmat” is! Ilyen még nincsen Magyarországon, még senki sem merte meghúzni, remélem ebben is a Marketing Fesztivál lehet az első.

Persze félreértés ne essék: idén is volt szakmai kínálat bőven és azt látjuk az értékelő űrlapokból, hogy a közösség elégedett volt a szakmai színvonallal is, de az én filozófiám az: ha 1 kritika is érkezik, azzal foglalkozni kell.

A Marketing Fesztivál lényege

Függetlenül az előadások mélységétől, milyenségétől egy dologban minden látogatónk egyetért: ott kell lenni, mert ez egy akkora inspiráció és szakmai buli, ahol nem lehet unatkozni. Ha nem érdekel a nagyszínpad, akkor átmész a tematikusba. Ha egyik sem érdekel (bár ilyen kritikát még soha sem olvastam), akkor mehetsz a kiállítói térbe (órákig el lehet beszélgetni, üzletelni) vagy becsatlakozhatsz a moderált kapcsolatépítésbe. Ha pedig pihennél, vár a VIP terem vagy a Relax Room, ahol csendes környezetben dolgozhatsz picit, lazíthatsz a kényelmes ülőgarnitúrán vagy kérhetsz irodai masszázs-t! Ez utóbbinak óriási sikere volt – ezt is elsőként valósítottuk meg Kkv-marketing konferencián.

Szóval ez a Marketing Fesztivál igazi lényege, hogy mindenki ott van és találkozol azokkal a személyekkel, azokkal a közösségekkel, akikkel addig csak az elektronikus világban. A szakmai fejlődés garantált, a jó hangulatról pedig mi, szervezők és a kiállítók közösen gondoskodunk.

Amit talán nem mindenki látott

  • A nap során adományoztunk is, beteg gyermekeknek gyűjtő alapítványt támogattunk partnerünk révén.
  • Ismét volt saját illatunk, amit a VIP és Relax Room -ban élvezhettek látogatók.
  • Hoszteszeink DIOR sálat hordtak és szponzoráció által egyedi ékszert viselhettek.
  • Sajnos volt egy orvosi esetünk is, ahol mentőkre volt szükség – a vendégünk állapotáról bővebb információt nem tudok sajnos. Gyors és szakszerű ellátást kapott és ígéretet kaptam, hogy vissza fognak jelezni, hogy minden rendben van-e?
  • A legtávolabbi vendégünk idén Szerbiából érkezett.
  • Kaptunk egy gerilla-akciót is a nyakunkba, de természetesen a háttérben a cégvezetők egyeztettek, hogy az érdekek ne sérüljenek. Ez így profi és ennek így lehet csak pozitív következménye…
  • A látogató cégek átlag árbevételét most összesítjük és publikálni fogjuk. Tesszük ezt minden évben, egyedüliként a hazai Kkv-marketing konferenciák közül!

Egy másik pályára léptünk

A rendezvénnyel elégedettek vagyunk és ami kritika beérkezik azon 100%-osan dolgozni fogunk, hogy a jövőben azokról már ne kelljen beszélni. A Magyar Marketing Fesztivál kétség kívül a legnagyobbak és a legjobbak közé emelkedett, egy olyan üzleti rendezvény lett, ahol “ott kell lenni”.

Én vallom azt, hogy színességében, változatosságában a legjobbak vagyunk Magyarországon, ezt évről – évre bizonyítjuk és 2020.01.23-án is oda fogjuk tenni magunkat. Mi az előkészületeket már elkezdtük.

Várunk jövőre Téged is! Ne feledd: A Marketingfesztivál Te vagy!

(A cikk folyamatosan frissül, amíg ez a mondat itt látható.)