Webáruház trendek 2018

Általános tendencia, hogy a webáruházak térhódítása töretlen. 

Tavaly a magyar webáruházak kétharmadának forgalma növekedést ért el. A 11. Nagy Webáruház Felmérés keretén belül 2018. június 14 és 22. között 894 webáruházat kérdeztek meg online kérdőív formájában, amelyeknek mindössze 6 százaléka mondta azt, hogy forgalma csökkent. Közülük 87,4% csak hazánkban működik, a fennmaradó 12,6% pedig legalább két országhoz köthető.

A legnépszerűbb értékesített termékek dobogósait a háztartási/vegyi áruk, a kozmetikai termékek, illetve a gyógyszerek/vitaminok alkották. A vizsgált webáruházak átlagos kosárértéke 20 335 Ft volt.

A leggyakrabban utánvéttel fizetnek: a honi webáruházak 82%-a biztosít erre lehetőséget, 53%-uk pedig bankkártyás fizetést is lehetővé tesz. Ezen számok banki átutalás esetén 76%, készpénzes fizetést illetően 56%. Amennyiben szállítást kérnek a vevők, az esetek 89%-ában házhozszállításra esik a választásuk a 67%-os személyes átvétellel szemben. Úgymond köztes megoldásnak számítanak: MPL Posta Pont, GLS csomagpont (26-26%), Pick Pack Pont (14%), csomagautomaták (20%), DPD Pickup csomagpont (4%).

A tulajdonosok véleménye szerint a 3 leghatékonyabb marketingeszközt a keresőoptimalizálás (68%), a Google Adwords hirdetések, valamint döntetlenül a remarketing és a közösségi média alkotják. A webáruházak esetében 88%-os aránnyal a Facebook a csaknem egyeduralmat élvező közösségi médium, az Instagram egyre népszerűbbé válása (több mint a webáruházak egyharmada alkalmazza) mellett. Összességében 72%-uk használ közösségi médiumokat marketing célból.

Ami a mindennapos nehézségeket illeti, a webshopok kiemelték a marketinget (45%), a termékek feltöltését (30%), a design testreszabását (19%), az ügyfélszolgálati ellátást (15%), továbbá a rendelésfeldolgozást (10%). Emiatt érthető, hogy a marketing terén szeretne leginkább fejlődni valamennyi webáruház.

A cikk frissítve: 2018. július 11.